Dekonstrukcja meta feature’ów w grach Social Casino – jak angażowani są gracze?
Rozkładamy na czynniki pierwsze, co sprawia, że społecznościowe, mobilne gry kasynowe odnoszą sukcesy oraz odkrywamy jak poznanie meta feature’ów tego rodzaju gier może poprawić retencję Twoich gier mobilnych. Społecznościowe mobilne gry kasynowe kryją ogrom wiedzy, z której może czerpać każdy developer gier mobilnych. Gry Social Casino przyciągają najbardziej spragnionych wrażeń i zaangażowanych graczy, dlatego właśnie developerzy zadbali o rozwinięcie wielu wymyślnych meta feature’ów, przyczyniając się do sukcesu tego typu tytułów. Oznacza to,że w mobilnych grach Social Casino że możesz znaleźć znacznie więcej unikalnych feature’ów lojalnośćiowych (nagrody w grze), challengy, a nawet atrakcyjniejszych opcji zakupu, które stanowią istotną różnicę i wartość dodaną dla graczy poświęcających dużą ilość czasu na tego typu gry. Ludzie nie grają tutaj na prawdziwe pieniądze, więc feature’y te mają kluczowe znaczenie dla utrzymania ich zaangażowania.
Dlaczego warto poznać społecznościowe gry kasynowe?
Post ten powstał aby zaprezentować najbardziej innowacyjne sposoby na wzbogacenie core’u Twojej gry mobilnej i utrzymanie zaangażowania Twoich graczy. Przyjrzymy się bliżej 8 różnym meta feature’om popularnym w społecznościowych, mobilnych grach kasynowych.
W tym poście omawiamy 4 podstawowe obszary, możesz więc od razu przejść do części, która jest dla Ciebie najistotniejsza.
- Rodzaje graczy
- Wyzwania i rankingi
- Progresja
- Społeczność
Kto gra w społecznościowe, mobilne gry kasynowe?
Aby zrozumieć jak wymyślne stały się meta feature’y w społecznościowych grach kasynowych, najpierw musimy dowiedzieć się więcej na temat samych graczy. Oto przydatne zestawienie różnych typów graczy w kasynach społecznościowych od Lloyda Melnicka . (Podczas gdy ta ocena skupia się na osobach grających na prawdziwe pieniądze, istnieje wiele podobieństw z graczami społecznościowymi, co w efekcie zapewnia przydatny wgląd w tę grupę demograficzną.)
Gracze dla ekscytacji
Wow! To są gracze motywowani ekscytacją związaną z hazardem i stymulacją, jakiej doświadczają podczas rozgrywki. Bardziej od hazardu dla samej wygranej lub pomnożenia pieniędzy szukają dobrej zabawy i rozrywki, zupełnie niezależnie od tego czy wygrają czy przegrają.
Gracze dla relaksu
Dla niektórych graczy gry kasynowe są “ucieczką” lub czasem relaksu. Dla tego typu graczy gry kasynowe to możliwość wyłączenia się z codziennych obowiązków i rozładowania nagromadzonego napięcia.
Gracze dla zabawy
Niektórzy grają w gry kasynowe aby utrzymywać kontakty towarzyskie z przyjaciółmi lub po prostu uwolnić się od nudy. Dlatego pieniądze lub wygrane nie są tak ważne jak rola użytkowa, jaką gry kasynowe oferują tego typu graczom.
Gracze z różnych pobudek
Gracze należący do tej kategorii mogą korzystać z gier kasynowych ze wszystkich wymienionych wyżej powodów, ale będą mieli również nadzieję na znaczne wygrane. Dlatego więc konkretna gra lub temat nie są dla nich tak ważne jak sama szansa na zysk.
Teraz, gdy wiesz już, kto gra w społecznościowe gry kasynowe, przyjrzyjmy się najlepszym meta feature’om i temu, jak możesz je wykorzystać, aby zaangażować każdy ze wspomnianycmh typów graczy.
Wyzwania i rankingi
Aby utrzymać graczy, którzy grają dla wyzwań oraz aspektów związanych z rywalizacją, dodanie rankingów i cotygodniowych play-offów jest absolutną koniecznością. Pamiętaj, tego typu meta feature’y mogą być jedynym powodem, dla którego faktycznie grają oni w Twoją grę, a każdy inny feature, jaki masz do zaoferowania, mogą zwyczajnie przeoczyć. Jest kilka różnych sposobów na wprowadzenie tych feature’ów do gry kasynowej, oto zestawienie aktualnych praktyk spotykanych na rynku (z kilkoma trafnymi przykładami):
Ligi
Liga Miliarderów Huuuge Casino to świetny przykład zaspokojenia potrzeb odbiorców ceniących sobie rywalizację. Oferuje ona nie tylko różne ligi, które pasują do rangi i zdolności graczy, ale także różne imprezy klubowe, które są oferowane poszczególnym grupom z szansą na zdobycie punktów ligowych i dalsze postępy. W skrócie, Huuuge Casino oferuje złożoną strukturę współzawodnictwa, która zarówno stanowi wyzwanie, jak i nagradza graczy, którzy kontynuują grę oraz progres w aplikacji.
Kluby
Zwykle w lidze miliarderów gracze mogą stworzyć klub z przyjaciółmi lub dołączyć do już istniejącego i poznać nowych ludzi. Kiedy gracz dołącza do swojego nowego klanu, otrzymuje znaczne nagrody za udzielanie pomocy jego członkom. Tak samo dzieje się, gdy uczestniczy w klubowych wydarzeniach. Huuuge Casino jest kolejnym świetnym tego przykładem, zwłaszcza gdy gracze zamieszczają sprytne aktualizacje ligowe na swojej stronie na Facebooku, wysyłając życzenia pożegnalne klubom, które opuszczają ligę i zdobywają kolejne mistrzostwa. Daje to wiele dodatkowej zachęty i prestiżu graczom wykraczającym poza core gry.
Cotygodniowe play-offy
Wreszcie, cotygodniowe play-offy to świetny sposób na zwiększenie retencji, poprzez dostarczanie graczom nowych i regularnych wyzwań. To właśnie ich nie mogą się doczekać, nawet kiedy nie wygrywają. Jest to znakomity przykład feature’a tworzącego nawyki, który może zamienić przypadkowych graczy w oddanych fanów. Napisaliśmy też bloga na temat projektowania gier tworzących nawyki, możesz do niego zajrzeć.
Progresja
Progresja jest ważną częścią społecznościowych gier kasynowych – szczególnie dla osób grających dla ekscytacji lub relaksu. Tak jak większość gier, daje ona graczom bogatsze i bardziej złożone doświadczenie, niż w przypadku gdy nacisk położony jest na wygrywanie pojedynczych meczy lub sesji.
Pamiętaj, że w społecznościowych grach kasynowych graczom nie zależy na pieniądzach, w przeciwieństwie do ich odpowiedników grających w prawdziwych kasynach. Oznacza to, że naprawdę docenią wartość dodaną, która uzupełnia core gry. Może ona przyjąć postać dodatkowych feature’ów do odblokowania, gromadzenia nagród lub nawet paska wydajności, który pokaże wskaźnik wygranych. Aby lepiej zobrazować omawiany temat, oto 3 meta feature’y w kategorii progresji:
Feature’y do odblokowania w miarę progresu w grze
Społecznościowe gry kasynowe dobrze sobie radzą w integrowaniu angażujących mini gier w ramach swoich tytułów. Na przykład, mogą one zostać uruchomione, gdy gracze osiągną określony etap gry. Z pewnością wiele na ten temat można nauczyć się z DoubleDown. W grze dodane zostały propozycje nowych pakietów zakupów dla graczy, którzy wybierają standardowe zakupy w aplikacji, uruchamiając kolejny poziom zaawansowania dla użytkowników płacących.
Co ciekawe, mimo że ARPDAU jest niski w grach tego gatunku, ARPPU jest bardzo wysoki, a najlepsze tytuły osiągają ponad $35 ARPPU (zobacz nasz raport z 2018 roku dotyczący benchmarków gier mobilnych). Jeśli więc Twoim celem jest zmaksymalizowanie przychodów od każdego gracza, naprawdę ucz się od najlepszych grając w wiele odnoszących sukcesy społecznościowych gier kasynowych.
Programy lojalnościowe i powracający gracze
Retencja w mobilnych grach kasynowych jest wysoka, a najlepsze tytuły osiągają średnio ponad 40% dla D1 (dzień 1 po instalacji), 20% dla D7 (dzień 7 po instalacji) i 15% dla D28 (dzień 28 po instalacji). Porównując te statystyki do statystyk innych kategorii widać wyraźnie, że programy lojalnościowe skutecznie budują długotrwałe relacje z graczami, po prostu dając im powody do powrotu. Jeśli szukasz inspiracji, zerknij do programu lojalnościowego Playtika’s Rewards.
W miarę, jak gracze awansują i dokonują zakupów, jednocześnie gromadzą punkty, które pozwalają im osiągnąć wyższy status, co prowadzi do większych nagród, a ostatecznie do otrzymywania bardziej ekskluzywnych korzyści w grze poprzez przejście siedmiu różnych poziomów: Brązu, Srebra, Złota, Platyny, Diamentu, Królewskiego Diamentu i Czarnego Diamentu.
Poziomy trudności
Nikt nie chce grać w grę, która jest zbyt trudna – lub zbyt łatwa. Dlatego wprowadzając preferencje trudności pomyśl o różnych typach graczy.
Jeśli użytkownicy chcą grać profesjonalnie i trenować, system poziomów jest dla nich idealny, ponieważ daje graczowi możliwość udoskonalenia kluczowych umiejętności na różnych etapach. Jeśli użytkownicy grają nieregularnie, to również mogą dokonać wyboru i grać na niższych poziomach trudności, by zwyczajnie cieszyć się tym doświadczeniem. Tymczasem gracze lubiący rywalizację mogą czerpać radość z przodowania w rankingach, grając z bardziej wymagającymi, odpowiednio dobranymi przeciwnikami.
Zestaw graczy jest tak szeroki, że dopasowanie w zaspokajaniu ich potrzeb jest bardzo istotne. Pamiętaj też, aby zawsze zadać sobie to jedno nieśmiertelne pytanie: „dlaczego wciąż grają?”. Czy celem jest zabicie czasu, trenowanie zawodowo czy rozwijanie przewagi w rywalizacji? Pomoże Ci to w podejmowaniu świadomych decyzji.
Oto przykład, w jaki sposób Playtika zaimplementowała ten efekt w grze Slotomania, która oferuje system progresji dostosowany do różnych poziomów trudności.
Elementy społecznościowe
Oczywiście elementy społecznościowe odgrywają ogromną rolę w społecznościowych grach kasynowych (jak sama nazwa wskazuje). Ważne jest, abyś zdał sobie sprawę z wagi tego aspektu.
Caesars Slots ma świetny wewnętrzny system wiadomości w skrzynce odbiorczej, z którego wiele można się uczyć. Pozwala on graczom na interakcje i łatwe transferowanie monet. Feature’y takie jak ten mają na celu zwiększanie poczucia zaangażowania w społeczność i poprawę jakości interakcji w grze, pozwalając graczom komunikować się wewnętrznie oraz ze światem fanów o podobnym myśleniu.
Podobnie jak w przypadku innych meta feature’ów, przyjrzeliśmy się kilku różnym sposobom, które mogą zaspokoić potrzeby odbiorców.
Programy polecające
Mówiąc najprościej, jest to jeden z najlepszych sposobów na sprzedaż Twojej gry nowym graczom. Dlaczego? Cóż, zachęca to prawdziwych użytkowników do zapraszania prawdziwych znajomych i tym samym rozpalania ducha rywalizacji.
Zynga, na przykład, oferuje monety o wartości $1 dla nowych członków, którzy dołączają poprzez polecenie. Dostępny jest również kod polecający dla osób powracających, które mogły w przeszłości zainstalować grę, ale jeszcze w nią nie grały. Może to przedłużyć żywotność niektórych ofert, tym samym zwiększając szanse, że gracze zostaną przyciągnięci przez oferowane nagrody.
Ostatecznie, nagradzając obie strony dodatkowymi monetami lub żetonami, możesz zachęcić graczy do rozpowszechniania korzystnych opinii o Twojej grze. Zapewni to również nowym użytkownikom dobre pierwsze wrażenie, które może mieć kluczowe znaczenie dla wygrania z konkurencją wyścigu o graczy.
Gra pomiędzy prawdziwymi graczami (PVP)
Zastanów się nad feature’ami czatu w grze i pozwól graczom walczyć bezpośrednio między sobą. Tak naprawdę nie jest to nowy feature, ale gry kasynowe bardzo ciężko pracowały, aby zmaksymalizować doświadczenia w tym obszarze. Na przykład zdjęcia profilowe mogą być dodawane do awatara (lub automatycznie aktualizowane, gdy łączysz się z Facebookiem), dzięki czemu narasta poczucie gry z przyjacielem, a nie z komputerem (lub jakąś niepokonaną, złośliwą sztuczną inteligencją).
Oglądanie rozgrywki znajomych
Aby zdobyć dodatkową przewagę i zaangażować potencjalnych graczy, dlaczego by nie dać im możliwości oglądania swoich znajomych, a nawet wysyłania notek zachęcających? A może nawet zachęcać też do prowokowania? Dzięki temu nowi gracze mogą uczyć się od swoich kolegów lub po prostu okazać wsparcie.
Pokerist w wydaniu KamaGames oferuje na przykład wbudowany przycisk „oglądaj stoły”, który umożliwia streamowanie na żywo gry pokerowej znajomego, jeśli obydwoje jesteście online. Gracze mogą również wysyłać wirtualne „prezenty”, emotikony i wiadomości tekstowe za pośrednictwem dodatkowych feature’ów społecznościowych.
W skrócie: upewnij się, że ulepszasz core swojej gry za pomocą meta feature’ów!
Nawet jeśli nie rozważasz pracy nad tytułem będącym społecznościową grą kasynową, wszystkie te meta feature’y są niewiarygodnym źródłem inspiracji podczas optymalizacji współczynnika retencji dowolnej gry mobilnej. A co ważniejsze, są świetnym sposobem na wzmacnianie relacji z Twoimi graczami.
Podczas gdy główna pętla gry jest oczywiście niezbędna dla początkowego sukcesu Twojego tytułu, nie można lekceważyć, jak dodatkowe meta elementy wpływają na ogólne doświadczenie z gry. Dotyczy to tak samo społecznościowych gier kasynowych, jak i wszelkich innym gatunków gier mobilnych.
A jeśli rozważasz przebranżowienie się na ten gatunek, oto fun fact – społecznościowe gry kasynowe mają najdłuższą Średnią Długość Sesji (ASL) w porównaniu z innymi gatunkami. Najlepsze tytuły osiągają ASL na poziomie nawet 40 minut! Również „lepkość” gry (eng. stickiness) jest niewiarygodnie silna w przypadku mobilnych tytułów kasynowych, z najlepszymi wynikami osiągającymi 27%.
Apple Search Ads – jak promować aplikację w płatnych wynikach wyszukiwania App Store? [dostępne już targetowanie na Polskę]
4.5 (2) Rozkładamy na czynniki pierwsze, co sprawia, że społecznościowe, mobilne gry...