Wycena projektu
Promowanie aplikacji mobilnych
5
(1)

Kilka tygodni temu Google ogłosił zmiany w metadanych dla aplikacji i gier mobilnych w Google Play. Zmiany te nadejdą w drugiej połowie 2021 roku. Celem zmian jest poprawa jakości odkrywania aplikacji w Google Play.

Zmiany, które mają zostać wprowadzone w Google Play:

Tytuł aplikacji lub gry mobilnej w Google Play zostanie skrócony do 30 znaków (tak samo jak w App Store). Obecnie developerzy aplikacji mają możliwość zmieszczenia nazwy aplikacji i słów kluczowych w 50 znakach. Ograniczenie liczby znaków może wpłynąć negatywnie pozycje w wynikach wyszukiwania wielu aplikacji i gier, ponieważ duża liczba aplikacji będzie zmuszona do usunięcia słów kluczowych i pozostawienia jedynie nazwy aplikacji. Developerzy nowych gier mobilnych zastanowią się dwa razy przed końcowym wyborem nazwy gry. Jak widać Google Play zamierza postawić bardziej na ruch z przeglądania niż na ruch z wyszukiwania.

Akceptowalne metadane (źródło googleblog.com)

Zostanie zabronione używanie wybranych słów kluczowych na ikonie, w tytule lub w nazwie developera, które mogą wprowadzać użytkownika w błąd. Aplikacje z ikonami, które wskazują np. na ranking aplikacji, promocję aplikacji. W tytule aplikacji w Google Play Console będzie zabronione używanie takich słów jak: darmowa, najlepsza, bez reklam, , #1 itd.

W tytule i w nazwie developera nie będzie możliwości używania emoji i wielkich liter. Jeżeli developerzy nie zastosują się do nadchodzących może ich czekać niemiła niespodzianka.

Nieakceptowalne metadane (źródło googleblog.com)

Nieakceptowalne metadane (źródło googleblog.com)

Nieakceptowalne metadane (źródło googleblog.com)

Google Play będzie w nadchodzących miesiącach będzie skupiał się także na poprawie jakości materiałów graficznych ulploadowanych przez developerów. Developer będzie musiał pokazywać na screenshotach, filmach promocyjnych rozgrywkę, funkcjonalności w danej aplikacji. Nie będzie możliwości używania słów kluczowych jak darmowa czy najlepsza na screenshotach.
Patrząc na zmiany w App Store Optimization dla iOS 15 Google nie wprowadza żadnych radykalnych zmian przy metadanych. Czy ograniczenie do 30 znaków tytułu wpłynie pozytywnie na liczbę pobrań z wyników wyszukiwania w Google Play? Nie sądzę. Na pierwsze rezultaty będziemy musieli jeszcze poczekać kilka miesięcy.

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

CEO, (User Acquisition Manager & App Store Optimization Manager), ARPU Brothers - agencja marketingu aplikacji i gier mobilnych

Następny post