Wycena projektu
Promowanie aplikacji mobilnych
5
(1)

Najlepsze “mobilne” sieci reklamowe wg AppsFlyer

AppsFlyer, firma z Izraela działa na rynku mobilnej reklamy od 2011 roku. W ekosystemie konkurujących ze sobą produktów do analityki atrybucji w aplikacjach i grach mobilnych, dla wielu z nich już samo utrzymanie się na rynku przez taki czas jest swoistym sukcesem. Jednak AppsFlyer od samego początku miał ambicję do tego, aby stać się numerem jeden. Firma powstałą w Izraelu, jednak obecnie ma już 13 biur w różnych zakątkach świata. AppsFlyer udało się pozyskać środki na rozwój od takich VC jak Microsoft Ventures Accelerator, Pitango i Magma, zdobywając łącznie 84 miliony dolarów w dotychczasowych rundach finansowania. Oprócz współpracy z gigantami takimi jak Facebook i Twitter firma integruje ponad 2 tysiące sieci na wszystkich kontynentach.
Ich autorskie SDK dostępne jest na najlepszych platformach mobilnych, dając klientom bogate narzędzia analityczne odzwierciedlające to, co niezbędne dla marketingowców zajmujących się marketingiem aplikacji mobilnych. Uczciwe praktyki i wiara w to, że wszystko można zmierzyć i zbadać powoduje, że AppsFlyer jest na ustach największych firm technologicznych.
Jedną z praktyk AppsFlyer jest doskonały content marketing. W ramach takich działań niedawno przygotowali kolejną edycję swojego rankingu najlepszych mobilnych sieci reklamowych. Kiedy w maju 2015 przedstawili go po raz pierwszy, nie spodziewaliśmy się, że ten stanie się standardem w branży, a kolejnych odsłon będą wypatrywać wszyscy developerzy i marketerzy aplikacji mobilnych. Ranking ten jest najlepszym źródłem informacji o skuteczności najpopularniejszych mobilnych sieci reklamowych, a po wprowadzonych w tym roku zmianach, jeszcze dokładniej oddaje realną skuteczność opisanych w nim firm.
Raport powstał na podstawie danych zebranych od stycznia do czerwca 2017 roku. Sieci, aby zostały zakwalifikowane do badań, musiały mieć przynajmniej 20 000 przypisanych instalacji aplikacji – co dało ostatecznie 250 sieci, które przyniosły swoim użytkownikom łącznie 6 miliardów instalacji dla 5.5 tysięcy aplikacji mobilnych i aż 80 miliardów sesji.

Jak przygotowany został raport?

Raport podzielony został na kilka kategorii. Podstawowy podział to rozróżnienie między grami a pozostałymi aplikacjami. W ramach tego przyporządkowania, sieci reklamowe ocenione zostały pod kątem “Power Ranking” będącego zestawieniem wolumenu, retencji i średniej długości sesji na użytkownika, “Volume Ranking”, czyli ilości instalacji, jakie przyniosła dana sieć oraz “The ROI Index” najlepiej pokazuje rezultaty, jakie przynosi dana sieć reklamowa, operując twardymi liczbami. Te dwa rankingi posegregowane są dalej zgodnie z konkretnymi platformami i regionami.
W tej edycji raportu największą zmianą jest wprowadzenie współczynnika zwrotu z inwestycji. “AppsFlyer ROI Index”. Kolejną nowością jest zwiększenie nacisku na uwzględnienie ilości nieuczciwych instalacji, gdyż te stają się największym problemem problemem w branży aplikacji mobilnych. Kompletna metodologia opisana jest w samym raporcie i patrząc na szczegółowość wszystkich badań, trudno się dziwić, że AppsFlyer traktowane jest jako tak cenne źródło informacji.
Poniżej zestawienie przykładowych wyników, gdzie dla każdej kategorii prezentujemy top 5 sieci. W zależności od rankingu i regionu, w samym raporcie możemy uświadczyć nawet 25 uwzględnionych pozycji, dlatego poza tymi topowymi, możemy znaleźć innych graczy liczących się na danym rynku. Zapoznamy się do pobrania pełnego raportu. Link znajdziecie na samym dole tego artykułu.
Gry / Wszystkie platformy / (nawiększy wolumen, retencja i średnia długość sesji)
Promowanie aplikacji mobilnych sieci mobilne
Apple Search Ads
“Macierzysta” sieć wiodącej platformy, jaką jest iOS. Oprogramowanie przygotowane bezpośrednio przez twórców samych systemów zawsze cechuję doskonała integracja z ekosystemem ich urządzeń. Mimo wpływu, jaki Apple ma na swój własny sklep, nie wykorzystuje ono przewagi nad rozwiązaniami firm trzecich, a ich sieć chwalona jest wręcz przez mniejszych developerów za możliwość w konkurowaniu z większymi podmiotami. Nastawiona na modele rozliczeniowy za kliknięcia, może pochwalić się doskonałym targetowaniem na słowa kluczowe wpisywane w App Store przez użytkowników. Reklama w Apple Search Ads wyświetla się powyżej bezpłatnych wyników wyszukiwania.
Promowanie aplikacji na iOS w Polsce na 8 listopada 2017 jest jeszcze niedostępne. Jest to zapewne kwestia czasu.
Obecnie aplikacje mobilne na iOS w Apple Search Ads można promować w Stanach Zjednoczonych, Meksyku, Wielkiej Brytanii, Kanadzie, Szwajcarii, Australii i Nowej Zelandii.
Chartboost – Skupiająca się na grach mobilnych na Androida i iOS sieć wywodząca się z San Francisco. Wykorzystując dane takie jak kraj, wersje systemu lub rodzaj urządzenia targetuje uzytkowników, których raczy angażującymi formatami. Grywalne reklamy, nagradzające graczy video, interstitiale i złożone animacje generują ruch rozliczany w modelach CPI, CPCV i CPC. Jedna z najpopularniejszych ostatnimi czasu sieci reklamowych do promowania i monetyzowania gier mobilnych.
Europa Zachodnia / Gry / iOS / (nawiększy wolumen, retencja i średnia długość sesji)
Promowanie aplikacji mobilnej iOS
Applovin – Sieć stawiająca na “wartość dodaną” dla klienta, serwowaną w reklamie natywnej, video, interstitial i banerach. Doskonała w obszarach fashion, grach, retail i podróżach. Naszych przyszłych użytkowników taregtuje głównie przez dane demograficzne, wiek, płeć czy status matrymonialny, z uwzględnienie wskaźnika koncentracji danego rynku. Applovin działa na platformach Apple i Google.
Ameryka Północna / Aplikacje / iOS / zasięg
reklama mobilna sieci reklamowe
Adcolony – znana wcześniej pod nazwą Opera Mediaworks (obecnie część Opera ASA). Sieć ta skupia się na użytkownikach “wysokiej jakości” i znana jest z dostarczania multimedialnych formatów, w szczególności video i interstiali. Działa w modelach CPI, CPA, CPM, CPCV, CPC, CPS.. Może pochwalić się integracją 14 tysięcy różnych wydawców, z którymi pracuje w sposób bezpośredni, z naciskiem na marki premium. Doskonale sprawdza się w branży motoryzacyjnej, modowej, eCommerce, podróże, retail, technologie, telekomunikacja, uroda, żywność – właściwie wszędzie, gdzie marka ma wysokie znaczenie. Czołowa sieć reklamy Video do promowania gier mobilnych. Polecam większym wydawcom.

Europa Zachodnia / Aplikacje / ANDROID / (nawiększy wolumen, retencja i średnia długość sesji)

Marketing aplikacji Android
Vungle – Vungle skupia się w całości na formatach video (również interaktywnych). Wyróżnikiem tego startupu w świecie reklamy mobilnej jest “Vungle Exchange” – technologia pozwalająca na dostarczenie wysokiej jakości 15-sekundowych klipów z prawie zerową latencją, które wpływają pozytywnie na doświadczenia użytkownika. Sieć ta dostępna jest na urządzeniach z iOS i Androidem i pozwala na rozliczenia w modelach CPI, CPM, CPCV i CPC. Obecnie z SDK Vungle korzysta ponad 45 tysięcy aplikacji, co przekłada się na 3.5 miliarda wyświetlonych do tej pory formatach. Polecam większym wydawcą.
UnityAds – Silnik graficzny, jakim jest Unity, jest rozwiązaniem stosowanym przez duże studia, jak i developerów indie. Środowisko Unity działa praktycznie na wszystkich systemach, od stacjonarnych konsol, komputerów PC/MAC/LINUX, po przeglądarki internetowe. Jego popularność rośnie nieustannie od 2005 roku, a poprzez łatwość adaptacji tej technologii, obecnie wiedzie ona prym na platformach mobilnych. Nie dziwi więc fakt, że twórcy Unity chcieli wykorzystać popularność swojego rozwiązania, oferując własną rozwiązanie dla reklam. Działająca w oparciu o modele CPI, CPA, CPM, CPV, CPCV oraz CPC, skupiona na reklamie video w grach mobilnych sieć UnityAds oferuje możliwość dalekiej integracji z aplikacją, sprawiając, że reklamy są częścią całego doświadczenia. Jeżeli jesteś małym lub średnim wydawcą gier mobilnych Unity Ads będzie dla Ciebie idealna.
The ROI Index / Android / ROI

IronSource – U podstaw tej sieci stoją proste założenia dla jej klientów- zrozumieć, zaangażować, zarobić.
Firma ta dostarcza współczesne formaty dla właściwie każdego rodzaju aplikacji: nagradzające video (rewarded video ads), innowacyjne “Offerwall” (nagrody za wykonanie określonej akcji), interstitiale (reklama pełnoekranowa) oraz reklamę natywną. Doskonała integracja z social media (Google, Facebook, Twitter), szeroki wachlarz modelu rozliczeń (CPI, CPA, CPM, CPV, CPE, CPC) oraz obecność na głównych platformach mobilnych (Apple, Google) powoduje, że IronSource w najnowszym rankingu możemy wielokrotnie spotkać AppsFlyer w ścisłej czołówce.
Pełny raport możecie pobrać pod tym adresem.

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

CEO, (User Acquisition Manager & App Store Optimization Manager), ARPU Brothers - agencja marketingu aplikacji i gier mobilnych

Następny post