Wycena projektu
Promowanie aplikacji mobilnych
5
(2)

Jak sprawdzić ile zarabia na in-appach i ile pobrań ma konkurencyjna gra mobilna w danym kraju i na danej platformie? Jak sprawdzić, które kraje wybrała konkurencja do soft-launchu gry? Jak sprawdzić ile dolarów przynosi grze  lub aplikacji mobilnej pobranie w danym kraju? O tym wszystkim w poniższym tekście.

Jednym z kluczowych działań przy tworzeniu planu marketingowego, planu biznesowego dla aplikacji lub gry mobilnej jest analiza przychodów aplikacji lub gier konkurencyjnych. Sprawdzenie przychodów gier lub aplikacji jest kluczowym elementem jeszcze przed rozpoczęciem prac developerskich i wejściem na rynek. Sprawdzanie miesięcznych przychodów gier mobilnych należy też do zadań inwestorów giełdowych, którzy inwestują w spółki gamingowe na GPW (Giełda Papierów Wartościowych) lub na New Connect.

Na rynku istnieje kilka narzędzi (App Annie, Apptopia, Reflection, Sensor Tower) pozwalających sprawdzić przychód gier lub aplikacji mobilnych. Z ciekawostek Apptopia przeszła w ciągu kilku lat ciekawą drogę. Pamiętam, że w 2012 czy 2013 roku była giełdą gdzie mogłeś zakupić grę mobilną. Kilka lat temu zainwestował w ten projekt Mark Cuban (właściciel zespołu NBA Dallas Mavericks i jeden z jurorów znanego w Stanach Zjednoczonych programu Shark Tank). Obecnie większość użytkowników korzysta z darmowej wersji Sensor Towera, która nie pokazuje jednak rozbicia przychodów na poszczególne kraje czy gry. Powyższe narzędzia estymują dane przychody z in-appów dla gier i aplikacji. W większości potrafią się pomylić o kilkanaście % na plus lub minus.

Narzędziem, które dzisiaj przybliże będzie AppMagic, które jest narzędziem płatnym w modelu subskrypcyjnym (6 miesięcy, 12 miesięcy, 24 miesiące). Jest to bardzo przydatne narzędzie dla każdej osoby związanej z branżą mobilną (gry, aplikacje). Na dole znajdziesz link do rejestracji 7 dniową darmową testową wersję premium.

W wersji darmowej możesz zalogować się do narzędzia i sprawdzić jedynie rankingi gier lub aplikacji w App Store lub Google Play.

AppMagic składa się z kilka modułów (Top LTV, Soft-launch, Similarity Graph, App Tracker, API Acces, Top Trending Apps) , które w wersji płatnej są płatne dodatkowo przy planie podstawowym (pobrania i przychody).

Jeżeli jesteś developerem i udzielisz AppMagic dostępu do swoich danych finansowych w Google Play i App Store to zapłacisz mniej za dostęp do narzędzia. Cena narzędzia mocno spada jeżeli zakupisz dostęp na dłuższy okres czasu (12-24 miesiące). Jeżeli chodzi o cenę narzędzia to zaczyna się ona od kilkuset złotych miesięcznie w zależności od rozbudowanego pakietu.

Po zalogowaniu znajdujesz się na głównym ekranie w Top Apps gdzie możesz sprawdzić najczęściej pobierane aplikacje i generujące największy dzienny przychód.

W Top Publishers sprawdzisz jak radzą sobie najlepsi wydawcy.

W Top Trending możesz sprawdzić największe wzrosty pod kątem pobrań i przychodów w danym kraju.

W sekcji Top Soft Launches sprawdzisz gry konkurencyjne, które weszły na rynek za pomocą soft-launchu. Jesteś w stanie sprawdzić w jakich krajach gra została “odpalona”, jak wygląda przychód i liczba pobrań danej gry.

W TOP LTV jesteś w stanie sprawdzić jaki jest LTV z gracza w danym kraju. LTV na platformie liczony jest (Przychód po redukcji fee i tax / liczba pobrań w danym kraju).

W App Comparison możesz porównywać przychody, pobrania, przychód/pobranie kilku wybranych aplikacji.

Jak widać Tinder jest królem aplikacji randkowych jeżeli chodzi o pobrania i przychody. Jeżeli chcesz sprawdzić dane dla danej gry znajdź ją po prostu za pomocą wyszukiwarki.

Wchodząc dalej możesz znaleźć informacje odnośnie przychodów, pobrań z ostatnich 30 dni,a także informacje odnośnie liczb gier konkurencyjnych.

Możesz też sprawdzić jak radzi sobie gra pod kątem pobrań i przychodu na poszczególnej platformie we wszystkich dostępnych na platformie krajach.

Jak widać na powyższym załączniku Coin Master przynosi dziennie ogromne dochody. Jedną z ciekawszych opcji w AppMagic jest Similarity Graph, który dla podanej aplikacji lub gry mobilnej pokazuje Ci aplikacje podobne do danej gry. Dane możesz wykorzystać np. przy targetowaniu użytkowników, jeżeli promujesz swoją grę lub aplikację. Jak wspominałem wcześniej dane pokazywane w tym narzędziu to estymacje i należy brać poprawkę na to, że prawdziwe przychody i liczba pobrań może się różnić (do kilkunastu %).

Jeżeli pracujesz w branży aplikacji i gier mobilnych, jesteś specjalistą ds. monetyzacji, akwizycji użytkowników lub inwestujesz w spółki gamingowe AppMagic jest narzędziem dla Ciebie. Za naprawdę rozsądne pieniądze otrzymujesz dostęp do jednego z lepszych narzędzi jeżeli chodzi o jakość danych.

Jeżeli chcesz przetestować za darmo wersję premium (3 dniowy dostęp) zarejestruj się przez ten link.

W nadchodzących artykułach postaram się pokazać narzędzie alternatywne dla AppMagic.

⭐ Czy AppMagic pokazuje przychody z reklam?

AppMagic pokazuje przychody z in-appów.

⭐ Czy AppMagic jest podobny do App Annie?

Tak. AppMagic jest narzędziem dużo mniej rozbudowanym niż AppAnnie. Jest narzędziem przystępnym dla każdego studia mobilnego. AppAnnie jest narzędziem dużo droższym

⭐ Czy narzędzia jak App Annie, AppMagic czy Sensor Tower pokazują realne przychody?

Powyższe narzędzia pokazują estymację, które w zależności od jakości narzędzia może różnić się od danych w rzeczywistości.

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

CEO, (User Acquisition Manager & App Store Optimization Manager), ARPU Brothers - agencja marketingu aplikacji i gier mobilnych

Następny post