Wycena projektu
Promowanie aplikacji mobilnych
5
(1)

Jak ewoluują strategie mobile user acquisition dla gier mobilnych? Dlaczego reklamy w grach zyskują na popularności? Jak wzrosło znaczenie offerwalli? Jaki procent użytkowników dokonuje zakupów w grach mobilnych? Dlaczego testy A/B są kluczowe dla optymalizacji monetyzacji w grach mobilnych? O tym wszystkim przeczytasz w poniższym streszczeniu najnowszego raportu Unity – 2024 Mobile Growth and Monetization Report .

Dywersyfikacja strategii pozyskiwania użytkowników

Rynek gier mobilnych staje się coraz bardziej konkurencyjny, co zmusza deweloperów do poszukiwania bardziej wyrafinowanych metod pozyskiwania użytkowników (user acquisition). Raport Unity wskazuje na znaczący trend odchodzenia od tradycyjnych kampanii opartych wyłącznie na koszcie za instalację (CPI – Cost per Install).

Source: https://unity.com/resources/mobile-growth-monetization-report-2024

Source: https://unity.com/resources/mobile-growth-monetization-report-2024

Nowe popularne strategie obejmują:

  • Kampanie oparte na zwrocie z inwestycji (ROAS): Pozwalają one na optymalizację wydatków reklamowych w oparciu o faktyczne przychody generowane przez pozyskanych użytkowników.
  • Kampanie zorientowane na konkretne wydarzenia w grze: Skupiają się na pozyskiwaniu użytkowników, którzy z większym prawdopodobieństwem wykonają pożądane akcje w grze, takie jak ukończenie określonego poziomu czy dokonanie pierwszego zakupu.

Co ciekawe, deweloperzy gier mobilnych często łączą różne typy kampanii, tworząc złożone strategie pozyskiwania użytkowników. Na przykład, mogą wykorzystywać kampanie CPI do zwiększenia liczby instalacji, a następnie przełączać się na kampanie ROAS lub event-based dla bardziej wartościowych użytkowników.

Raport podkreśla również rosnącą rolę sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego w optymalizacji tych kampanii, co pozwala na bardziej precyzyjne targetowanie i lepsze wykorzystanie budżetów reklamowych.

Wzrost znaczenia reklam w grach

Globalne zwiększenie zaangażowania w oglądanie reklam o 3,2% może wydawać się niewielkie, ale w skali całego rynku gier mobilnych jest to znaczący wzrost. Raport Unity wskazuje na kilka kluczowych czynników stojących za tym trendem:

  1. Poprawa jakości reklam: Deweloperzy i reklamodawcy skupiają się na tworzeniu reklam, które są bardziej interaktywne i lepiej zintegrowane z rozgrywką.
  2. Rosnąca popularność reklam z nagrodami (rewarded video ads):
    • W grach słownych: 38,4% graczy
    • W grach RPG: 37,6% graczy
    • W grach casualowych: 36% graczy
  3. Te wysokie wskaźniki pokazują, że gracze chętnie oglądają reklamy w zamian za konkretne korzyści w grze.
  4. Kontekstowe umieszczanie reklam: Raport wskazuje, że pokazywanie reklam w odpowiednich momentach gry (np. między poziomami lub gdy graczowi skończą się zasoby) może zwiększyć zaangażowanie nawet o 38,1%.
  5. Różnorodność formatów reklamowych: Oprócz reklam wideo, raport omawia skuteczność innych formatów, takich jak playable ads (interaktywne reklamy, w których można przetestować gameplay gry) czy offerwall.

Unity podkreśla, że kluczem do sukcesu jest znalezienie równowagi między monetyzacją poprzez reklamy a doświadczeniem użytkownika. Gry, które oferują 15-20 różnych miejsc na reklamy z nagrodami, mogą osiągnąć wskaźniki zaangażowania sięgające 46%.

Offerwall jako skuteczne narzędzie pozyskiwania i utrzymania użytkowników

Offerwall, czyli specjalna sekcja w grze oferująca nagrody za wykonanie określonych zadań (często w innych aplikacjach), okazuje się być niezwykle skutecznym narzędziem. Raport Unity przedstawia imponujące statystyki:

  • Użytkownicy pozyskani przez offerwall mają o 100% wyższą wartość życiową (LTV) w 7. dniu od instalacji w porównaniu do użytkowników pozyskanych przez inne formaty reklamowe.
  • W 30. dniu od instalacji, LTV tych użytkowników jest nadal o 52,1% wyższe.
  • Retencja użytkowników pozyskanych przez offerwall jest o 45,8% wyższa w pierwszym dniu, 86,1% wyższa w 7. dniu i 71,7% wyższa w 14. dniu w porównaniu do innych kanałów akwizycji.

Raport wskazuje na kilka czynników stojących za sukcesem offerwalla:

  1. Wysoka jakość użytkowników: Osoby korzystające z offerwalla są zazwyczaj bardziej zaangażowane i skłonne do interakcji z grą.
  2. Efekt zaangażowania: Wykonywanie zadań w offerwalu buduje poczucie inwestycji w grę, co przekłada się na długoterminowe zaangażowanie.
  3. Ekspozycja na treści premium: Offerwall często daje dostęp do treści premium, co może zachęcić użytkowników do późniejszych zakupów.

Unity zaleca deweloperom integrację offerwalla jako kluczowego elementu strategii monetyzacji i retencji użytkowników.

Mikropłatności nadal kluczowe dla przychodów

Mimo że tylko niewielki odsetek graczy dokonuje zakupów w grze, ich wpływ na przychody jest ogromny. Raport Unity przedstawia fascynujące dane:

  • Zaledwie 1,83% użytkowników dokonuje zakupów w grze.
  • Jednak aż 28,81% z tych, którzy dokonali zakupu, robi to ponownie.
  • Co więcej, 26,47% dodatkowych zakupów ma miejsce w ciągu pierwszych 30 dni od pierwszego zakupu.
Source: https://unity.com/resources/mobile-growth-monetization-report-2024

Najlepiej sprzedające się in-appy w grach

Te statystyki podkreślają kluczowe znaczenie dla:

  1. Pierwszej mikrotransakcji: Przekonanie użytkownika do dokonania pierwszego zakupu jest krytyczne.
  2. Wczesnego zaangażowania: Pierwsze 30 dni to kluczowy okres dla budowania nawyku dokonywania zakupów.
  3. Segmentacji użytkowników: Identyfikacja i targetowanie potencjalnych płacących użytkowników może znacząco zwiększyć przychody.

Raport sugeruje również, że deweloperzy powinni skupić się na:

  • Optymalizacji ofert pierwszego zakupu
  • Tworzeniu atrakcyjnych pakietów i promocji w pierwszym miesiącu po instalacji
  • Personalizacji ofert w oparciu o zachowanie użytkownika

Unity podkreśla, że mimo rosnącej roli reklam, mikropłatności nadal stanowią fundament monetyzacji dla wielu gier mobilnych.

Skuteczność testów A/B w optymalizacji monetyzacji

Testy A/B okazują się być kluczowym narzędziem w arsenale deweloperów gier mobilnych. Raport Unity przedstawia szczegółowe dane na temat najpopularniejszych obszarów testowania:

  1. Systemy licytacji (77,1% deweloperów):
    • Testowanie różnych algorytmów licytacji
    • Optymalizacja strategii cenowych
    • Eksperymentowanie z różnymi modelami aukcji
  2. Dodawanie lub usuwanie konkretnych sieci reklamowych (51,9%):
    • Ocena wydajności różnych sieci reklamowych
    • Testowanie nowych, wschodzących platform
    • Optymalizacja miksu sieci reklamowych dla maksymalizacji przychodów
  3. Optymalizacja cen dla poszczególnych krajów (41,2%):
    • Dostosowywanie cen do lokalnej siły nabywczej
    • Testowanie różnych strategii cenowych na różnych rynkach
    • Optymalizacja ofert pod kątem specyfiki kulturowej

Dodatkowo, raport wskazuje na rosnącą popularność testów A/B w obszarach takich jak:

  • Projektowanie interfejsu użytkownika sklepu w grze
  • Optymalizacja momentów wyświetlania reklam
  • Testowanie różnych mechanik nagradzania za oglądanie reklam

Unity podkreśla, że skuteczne wykorzystanie testów A/B wymaga:

  • Jasno zdefiniowanych celów i metryk sukcesu
  • Odpowiednio dużej próby testowej
  • Ciągłej iteracji i udoskonalania na podstawie wyników

Raport konkluduje, że firmy, które konsekwentnie wykorzystują testy A/B, są w stanie znacznie zwiększyć swoje przychody i poprawić retencję użytkowników w długim okresie.

Podsumowując, raport Unity 2024 oferuje głęboki wgląd w zmieniający się krajobraz monetyzacji gier mobilnych, podkreślając znaczenie dywersyfikacji strategii mobile user acquisition, ciągłej optymalizacji i głębokiego zrozumienia zachowań użytkowników. Deweloperzy, którzy potrafią skutecznie wykorzystać te trendy, będą mieli największe szanse na sukces w konkurencyjnym świecie gier mobilnych.

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

CEO, (User Acquisition Manager & App Store Optimization Manager), ARPU Brothers - agencja marketingu aplikacji i gier mobilnych

Następny post