Wersje – jak mierzyć rozwój gry mobilnej?
Kiedy tworzysz nową aplikację lub grę mobilną istotnym momentem jest launch nowego produktu, ale priorytetową kwestią jest ciągłe ulepszanie i rozwój wypuszczonego już na rynek produktu.
Po wykonaniu mozolnej pracy wypuszczasz kilka kolejnych wersji swojej gry mobilnej. Każda z nich jest lepsza od poprzedniej. Ale o ile lepsza i co dokładnie powininem poprawić w kolejnej wersji? Takie pytania zadasz sobie przy rozwijaniu produktu mobilnego.
Dlatego w naszym narzędziu devtodev (narzędzie do analityki w aplikacjach i grach mobilnych) dodaliśmy sekcję Wersje. Za pomocą Wersji możesz kompleksowo przestudiować, która wersje projektu jest lepsza od poprzednich. Co za tym idzie będziesz mógł nieustannie pracować nad rozwojem gry mobilnej.
Zanim wyjaśnimy jak to działa, omówmy zmiany, które zazwyczają odróżniają jedną od drugiej:
Tak więc mówiąc o wskaźnikach w grze lub aplikacji mobilnej możemy wymienić następujące:
Na co jeszcze powinieneś zwrócić uwagę przy wypuszczaniu nowej wersji gry.
Jedną z ważniejszych kwestii jest wypuszczenie aplikacji bez błędów oraz analiza nowych użytkowników i użytkowników powracających do do nowej wersji.
Biorąc to wszystko pod uwagę, stworzyliśmy sekcję Wersje. Sekcja składa się z pięciu raportów. Przyjrzyjmy się każdemu z nich bardziej szczegółowo.
Raport Realtime zaprojektowany jest do monitorowania nowo wypuszczonej wersji. Raport odświeżany jest co godzinę, co pozwoli Ci na szybkie znalezienie błędów.
Raport pokazuje użytkowników z ostatnich 48 godzin, podkreślając oddzielnie nowych użytkowników i użytkowników, którzy zaktualizowali grę z ostatniej wersji.
Raport przejścia tutoriala pokazuje czy użytkownicy kończą przejście tutoriala do końca.
Możesz wybrać dane z listy, które chcesz wyświetlić na wykresie.
Raport pozwoli Ci porównać jakie wyniki generują poszczególne wersje dla pierwszego, drugiego, itd dnia po wypuszczeniu danej wersji.
Podobnie wyglądają raporty retencji.
Możesz wybrać, dzień lub dni, które mają wyświetlać się na wykresie. Devtodev wskaże Ci jak retencja zmienia się w trakcie cyklu życia danej wersji. Raport pozwoli Ci porównać retencję danego dnia każdej wypuszczonej wersji.
Na powyższym przykładzie widzimy wersję (1.8.0) wypuszczoną 3 tygodnie temu, dlatego raport przesunięty jest w prawo.
Jeżeli porównamy retencję Dnia 1 widzimy, że retencja Dnia 1 w wersji 1.8.0 jest wyższa niż retencja w wersji 1.7.0, ale nie jest wyższa niż retencja w wersji 1.7.1
Raport przychodów (danego dnia – N-day) pokazuje skumulowane przychody od jednego użytkownika w konkretnej wersji.
Na wykresie widzisz ile średnio przychodu generuje użytkownik w grze w ciągu 14 dni (pierwszego dnia, drugiego dnia, itd). Możesz więc szybko określić potencjał monetyzacji wersji i porównać je ze sobą.
W szczególności na powyższym wykresie widać, że użytkownicy wersji 7.1.2 rozpoczynają grę i natychmiast zaczynają płacić średnio więcej niż użytkownicy poprzedniej wersji (7.1.1).
Wersja 7.1.0 nie generowała żadnych przychodów przez pierwsze 14 dni od daty rejestracji. Żaden ż użytkowników nie dokonał zakupów w grze mobilnej.
Raport odbiorcy pokazuje strukturę użytkowników dla danej wersji w ciągu ostatnich 2 tygodni.
Patrząc na ten raport, możesz zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy przechodzą z jednej wersji do drugiej, jakie wersje zostały ostatnio wydane i ilu użytkowników z nich skorzystało.
Spróbujmy wykorzystać raporty na prawdziwym przykładzie.
Powiedzmy, że postanowiłeś zmienić ekran rejestracji w swojej aplikacji lub grze mobilnej. Postanowiłeś zmienić kolor przycisku z CTA – “Rejestracja”, poeksperymentować z czcionką i zdjęciem w tle. Jako podstawowy wskaźnik weźmiesz retencję dnia 1.
Po wybraniu właściwego koloru, szukasz nowej czcionki i wybierasz najlepszy obrazek według swoje uznania.
Pórwnajmy teraz ostatnią wersję z wersją oryginalną. Nie zdziwię się, kiedy nowa wersja będzie miała gorsze wyniki niż wersja początkowa.
Dlaczego tak się stało?
Po pierwsze czy sprawdziłeś poziom istotności? Nigdy o tym nie zapominaj.
Po drugie , możliwe, że źle zinterpretowałeś dostępne dane, a lepszy wynik mógł być Twoim pobożnym życzeniem.
Polecam znaleźć i przeczytać artykuły o zniekształceniach poznawczych w analityce.
Po trzecie, biorąc pod uwagę tylko 1-dniową retencję, zapomniałeś o tych wskaźnikach które ją poprzedziły np. (sukces tutoriala).
Sekcja Wersje w devtodev pozwala na porównywanie wersji w złożony sposób, dzięki czemu widzisz różnice między nimi na wszystkich etapach i możesz podejmować lepsze i szybsze decyzje.
Pozostaje mi tylko życzyć Ci aby każda nowa wersja Twojej gry mobilnej była lepsza od poprzedniej pod każdym względem (wskaźnikiem) 🙂
Idle Clickery – ile frajdy może przynieść klikanie?
5 (1) Kiedy tworzysz nową aplikację lub grę mobilną istotnym momentem jest launch...