Wycena projektu
Promowanie aplikacji mobilnych
5
(1)

Jakie elementy strony produktowej w App Store będziesz mógł testować w testach A/B w wersji iOS 15? W jaki sposób będziesz mógł sprawdzać różne warianty stron produktowych? Czym będą in-app eventy w wynikach wyszukiwania lub przy wyborze edytorów w App Store? O nadchodzących zmianach w iOS15 , które pozytywnie wpłyną na App Store Optimization i liczbę pobrań aplikacji przeczytasz w poniższym tekście.

Kilkanaście dni temu odbyła się konferencja WWDC 2021 (World Wide Developer Conference) gdzie ogłoszono zmiany, które zostaną wprowadzone w App Store od wersji iOS 15. Jest kilka istotnych zmian, które mogą pozytywnie wpłynąć na widoczność i konwersję Twojej aplikacji lub gry w App Store. Od wersji iOS 11 nie było praktycznie żadnych istotnych zmian dla developerów skupionych na ruchu organicznym w App Store.

Zmiany od iOS 15 będą oznaczać więcej widoczności aplikacji w App Store i większą liczbę pobrań z ruchu organicznego.

Najważniejsze zmiany dla osób odpowiedzialnych za widoczność gry lub aplikacji mobilnej w App Store.

Testy A/B (optymalizacja strony produktowej)

Apple długo kazał nam czekać na wprowadzenie możliwości testowania różnych wersji strony produktowej. W Google Play Console testy A/B można wykonywać od kilku lat. Obecnie testy A/B dla App Store jesteś w stanie wykonywać za pomocą narzędzi zewnętrznych, które imitują sklep App Store. Jest to słabe rozwiązanie i do tego bardzo kosztowne. Od wersji iOS 15 będziesz mógł testować 3 różne warianty strony produktowej, czyli nie muszą być to testy A/B. Mogą być to testy A/B/C/D. W nadchodzącej wersji iOS umożliwione zostanie testowanie ikon, screenshotów i filmów promocyjnych (tzw. app preview).

Test A/B gry lub aplikacji mobilnej w App Store będzie mógł trwać do 90 dni, a wyniki (liczba wyświetleń, konwersja) z testu zobaczysz w App Store w sekcji analityka aplikacji (App Analytics).

App Store rekomenduje testowanie poszczególnych elementów strony produktowej 1:1 czyli ikona vs ikona, screenshoty vs screenshoty itd. Testy A/B będą musiały przejść przegląd i akceptację App Store, ale na szczęście będziesz mógł je testować bez konieczności aktualizacji aplikacji.

Source: apple.com/

W nadchodzącej aktualizacji iOS 15 brakuje mi możliwości testowania różnych tytułów, słów kluczowych w tytule i skuteczności tych słów kluczowych przy konwersji i widoczności w wynikach wyszukiwania. Mam nadzieję, że taka możliwość niedługo nadejdzie.

Podsumowując:

– możliwość testowania 3 różnych wariantów + 1 strona oryginalna

– test A/B czy też A/B/C/D będzie mógł trwać do 90 dni

– możliwość testowania ikon, screenshotów i filmu promocyjnego

– brak możliwości testowania słów kluczowych w tytule, podtytule

– testy A/B nie będą wymagać aktualizacji aplikacji

Customizowane strony produktowe

Od wersji iOS 15 będzie możliwość customizowanych stron produktowych dla aplikacji lub gier mobilnych. Na stronach produktowych będziesz mógł umieścić różne od oryginalnej strony produktowej screenshoty, tekst promocyjny i film reklamowy. Każda strona produktowa będzie miała swój unikalny URL. Będziesz mógł stworzyć do 35 stron produktowych. Wyniki ze stron produktowych (między innymi wyświetlenia, pobrania, konwersja pobrań) będą dostępne w sekcji analityka aplikacji (App Analytics).

Będzie to bardzo fajne rozwiązanie dla developerów, którzy mają szeroką grupę odbiorców np. mobilne aplikacje bukmacherskie jak STS, Betfan, Fortuna będą mogły tworzyć osobne strony produktowe dla fanów piłki nożnej, siatkówki czy np. tenisa i mierzyć skuteczność takich stron produktowych. Przy tworzeniu stron produktowych nie będzie konieczności aktualizacji aplikacji. Niestety jak przy testach A/B zabrakło możliwości sprawdzania słów kluczowych w tytule.

Strava - mobile app

                                              Source: apple.com/

Podsumowując:

– Elementy na customizowanych stronach produktowych to tekst promocyjny, screenshoty i film promocyjny.

– możliwość stworzenia do 35 customizowanych stron produktowych

– wyniki z customizowanych stron produktowych będą dostępne w App Analytics

– każda strona customizowana strona produktowa w App Store będzie miała swój unikalny URL, który będziesz mógł zastosować na zewnątrz

In-App Eventy

Ciekawym rozwiązaniem i dodatkowym polem do pozyskiwania nowych instalacji ze spersonalizowanych rekomendacji, z przeglądania i wyszukiwania w App Store, wyborów edytorów będą In-App Eventy. In-App Eventy będą pełniły także rolę informacyjną.

W App Store będą widoczne in-app eventy związane np. z premierami filmów, live-streamingiem, live eventami, eventami w grze. Zyskają na pewno gry mobilne, które angażują użytkowników za pomocą Live-Ops.

Source: apple.com/

Powyższe zmiany powinny wpłynąć pozytywnie na pozycjonowanie aplikacji mobilnej w App Store. Brakuje mi zmian odnośnie testów tytułu, podtytułu i tekstu promocyjnego. Mam nadzieję, że App Store uwzględni metadane w nadchodzących wersjach iOS.

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

CEO, (User Acquisition Manager & App Store Optimization Manager), ARPU Brothers - agencja marketingu aplikacji i gier mobilnych

Następny post