Wycena projektu
Promowanie aplikacji mobilnych
5
(3)

Czym są in-app eventy w App Store? Jaki wpływ mają na Twoją strategię App Store Optimization? Gdzie wyświetlają się in-app eventy? Które metadane z in-app eventów mają wpływ na wyniki wyszukiwania w App Store? Jakie kategorie aplikacji najczęściej wykorzystują in-app eventy? O tym wszystkim w poniższym tekście.

In-app eventy to udogodnienie dla app marketerów i specjalistów App Store Optimization do zwiększenia widoczności aplikacji i gier mobilnych w App Store, które zostało wprowadzone przez Apple 27 października 2021 roku. Monitorując różne aplikacje i gry w App Store widzę jednak , że większość aplikacji i gier w ogóle nie korzysta i nie wykorzystuje potencjału z in-app eventów żeby podnieść widoczność aplikacji i liczbę pobrań organicznych.

W systemach iOS 15 i iPadOS i w nowszych wersjach in-app eventy pojawiają się w App Store jako karta wydarzenia, która zawiera zdjęcie lub video i krótki opis. Po tapnięciu w dany in-app event otwiera się strona ze szczegółami wydarzenia (dłuższy opis, informacje czy dany event wymaga na przykład zakupu w aplikacji lub w grze).

Użytkownicy, którzy nie mają zainstalowanej Twojej aplikacji lub gry bezpośrednio z in-app eventu.

In-app eventy w App Store

Źródło Apple.com

Gdzie wyświetlają się in-app eventy w App Store?

In-app eventy w App Store pokazują się w różnych miejscach.

  • W wynikach wyszukiwania kiedy użytkownik wyszukuję daną frazę. Karta in-app eventu wyświetla się użytkownikom, którzy pobrali Twoją aplikację lub grę mobilną. W przypadku kiedy użytkownik nie ma zainstalowanej Twojej aplikacji będzie widział jedynie screenshoty.
  • Na stronie produktowej Twojej aplikacji, która pokazuje wszystkie dostępne eventy.
  • Wydarzenia wyświetlają się także w rekomendacjach w Dzisiaj, Gry i Aplikacje.

W tym samym czasie możesz mieć maksymalnie do 10 aktywnych in-app eventów w App Store.

Pozycjonowanie aplikacji mobilnej, a in-app eventy w App Store

In-app eventy są dodatkowymi metadanymi, które mogą Ci pomóc w indeksacji danego słowa kluczowego w App Store lub mogą Ci pomóc polepszyć pozycję na dane słowo kluczowe. Słowa kluczowe w nazwie eventu (do 30 znaków) są indeksowane w wynikach wyszukiwania. Po zakończeniu danego eventu słowa kluczowe są nadal widoczne w wynikach wyszukiwania.

Nazwa eventu (Name) powinna być powiązana z danym eventem i warto użyć w niej słów kluczowych, które mają średni i wysoki wolumen wyszukiwań w App Store. Warto też wykorzystywać słowa kluczowe z niskim wolumenem wyszukiwań, które pozwolą Ci zostać widocznym w wynikach wyszukiwania po zakończeniu eventu. Wszystko zależy od przyjętej strategii App Store Optimization.

Nazwa in-app eventu powinna zostać przygotowana na podstawie researchu słów kluczowych. Przy tworzeniu in-app eventów na różne kraje możesz lokalizować tytuły eventu w różnych językach.

In-app event dla gry kasynowej z Huuuge Games

In-app event dla gry kasynowej z Huuuge Games

Tworzenie in-app eventów

Tworzenie in-app eventów jest bardzo proste i tworzy się je z poziomu App Store Connect (My Apps -> wybrana aplikacja -> Features -> In-app events).

Tworzenie in-app eventu w App Store Connect

Tworzenie in-app eventu w App Store Connect

Tworzenie in-app eventu w App Store Connect

Tworzenie in-app eventu w App Store Connect

In-app eventy składają się z kilku elementów:

  • Name – (nazwa eventu, do 30 znaków, najważniejsze pole ze względu na indeksowanie przez App Store słów w nazwie in-app eventu)
  • Short description (krótki opis do 50 znaków)
  • Event card media (film video lub grafika statyczna pokazująca Twój in-app event)
  • Event details page media (film video lub grafika statyczna pokazująca Twój in-app event)
  • Long description (długi opis eventu do 120 znaków)
  • Country or Region Availability (możliwość wyboru krajów w których chcesz promować dany in-app event, możesz tutaj także ustawić harmonogram wyświetlania eventu od jego rozpoczęcia i zakończenia po czas publikacji eventu w App Store)
  • Reference name – jest to nazwa eventu, która nie jest widoczna na stronie produktowej. Jest ona widoczne przy analityce skuteczności danego in-app eventu w App Store Connect w Analytics. W App Store connect będziesz widział różne wskaźniki efektywności dla Twojego evnetu jak np. (liczbw wyświetleń, czy liczba odwiedzin)
  • Event deep link – deep link prowadzący do danego eventu w aplikacji lub grze mobilnej
  • Event Purpose – jest to cel eventu, który mówi Apple co chcesz osiągnąć poprzez dany event:
    • Appropriate for all users – chcesz dotrzeć do nowych, obecnych użytkowników ze swoim in-app eventem
    • Attract new users – dotarcie do użytkowników, którzy nigdy nie pobrali Twojej aplikacji
    • Keep active users informed – dotarcie do użytkowników, którzy pobrali Twoją aplikację i ostatnio otwierali
    • Bring back lapsed users – dotarcie do użytkowników, którzy pobrali Twoją aplikację, ale nie otwierali jej w ostatnim czasie.
  • Event priority – wybór kolejności wyświetlania danego in-app eventu na stronie produktowej
  • Event Access Requires In-App Purchase – tutaj wybierasz czy wzięcie udziału w danym in-app evencie wymaga dokonania zakupu np. w grze mobilnej.
  • Primary Language – wybór głównego języka danego in-app eventu
  • Event URL – url eventu
  • Badge (oznaczenie eventu, których jest kilka)
    • Live event (do wykorzystania przez aplikacje związane z wydarzeniami na żywo (mecze, turnieje sportowe, koncerty muzyczne). Do wykorzystania szczególnie przez mobilne aplikacje bukmacherskie czy aplikacje mobilne jak Eventim, Going związane z zakupami biletów na wydarzenia muzyczne
    • Premiere – event informujący o premierze np. nowego filmu czy albumu muzycznego. Do zastosowania np. przez aplikacje platform streamingowych jak np. Amazon Prime Video
    • Challenge – event związany np. z przejściem danej liczby leveli w grze lub np. z wyzwaniami w fitnessowych aplikacjach mobilnych
    • Competition – badge, który jest związany z rywalizacją o lepszą pozycję w rankingu np. w grach mobilnych lub np. wygraniem danego turnieju. Zalecany szczególnie grom mobilnym, które mają wdrożone Live Ops.
    • New season – event mówiący o nowym contencie w aplikacjach lub w grach mobilnych (np. nowy sezon danego serialu) lub np. battle pass w grach mobilnych
    • Major update – event mówiący o ważnej aktualizacji aplikacji, nowych funkcjach, nowych poziomach w danej aplikacji lub grze mobilnej. Jeżeli robisz ważne zmiany w swojej aplikacji lub grze mobilnej pokaż to użytkownikowi za pomocą in-app eventu.
    • Special event – badge mówiący o evencie z ograniczoną datą ważności (przeznaczony np. dla mobilnych aplikacji e commercowych, które robią np. halloweenowe obniżki cen, świąteczne promocje itd).

Poniżej umieściłem kilka przykładów in-app eventów w App Store.

Które aplikacje i gry mobilne powinny wykorzystywać in-app eventy?

Każda aplikacja lub gra mobilna w App Store powinna wykorzystywać in-app eventy przy promocji aplikacji mobilnej wśród obecnych i nowych użytkowników. Dzięki eventom jesteś w stanie skutecznie podnieść liczbę wyświetleń w wynikach wyszukiwania czy też liczbę pobrań swojej aplikacji i gry mobilnej.

Uruchomienie in-app eventu w App Store nie wymaga aktualizacji aplikacji i wrzucania do App Store nowej wersji aplikacji.

Każdy in-app event musi przejść proces sprawdzania (review) w App Store i może zostać odrzucony jeżeli nie spełnia wymogów Apple lub został błędnie przygotowany.

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 3

No votes so far! Be the first to rate this post.

CEO, (User Acquisition Manager & App Store Optimization Manager), ARPU Brothers - agencja marketingu aplikacji i gier mobilnych

Następny post