App Store Optimization w App Store (iOS): jak znaleźć odpowiednie słowa kluczowe za pomocą Apple Search Ads Advanced?
Jaką wiarygodność mają narzędzia App Store Optimization jeżeli chodzi o wolumen wyszukiwań w App Store? Dlaczego przy priorytetyzacji słów kluczowych kluczowe będzie wykorzystanie Apple Search Ads Advanced? Dlaczego przy tworzeniu strategii App Store Optimization i wykorzystaniu Apple Search Ads Advanced kluczowym będzie platforma do atrybucji (3-rd party)?
O tym wszystkim w poniższym artykule.
Wolumen wyszukiwań dla danego słowa kluczowego w App Store
Prowadząc research słów kluczowych do swoich gier i aplikacji mobilnych w App Store większość specjalistów ds. App Store Optimization wykorzystuje narzędzia takie jak Appfollow, Appfigures, Appradar czy Apptweak. Narzędzia do App Store Optimization dają kilka ciekawych możliwości sprawdzenia potencjału danego słowa kluczowego pod kątem wolumenu (popularności wyszukiwania danego słowa kluczowego), szansy wejścia do top 10 lub liczby aplikacji konkurencyjnych wyszukiwanych na dane słowo kluczowe. Jednym z najważniejszych wskaźników efektywności dla danego słowa kluczowego przy robieniu priorytetyzacji jest wolumen wyszukiwań.
Jak możesz zauważyć na powyższych grafikach wolumen wyszukiwań słów kluczowych merge games, merge, mystery games, homescapes w narzędziach do App Store Optimization – Apptweak czy Appfollow jest taki sam. Dlaczego? Są to dane pobrane z Apple Search Ads Advanced. Wolumen to wskaźnik od 5 do 100 w Apptweak (od 0 do 100 w Appfollow) , który wskazuje jak popularne jest dane słowo kluczowe w wynikach wyszukiwania. Im większa liczba tym bardziej popularne słowo kluczowe.
Jest to wskaźnik Search Popularity z Apple Search Ads Advanced (dostępność w krajach, w których jest możliwość promocji gier i aplikacji mobilnych w App Store).
Słowa kluczowe w Apple Search Ads Advanced i widoczność danych
W tym momencie możesz zapytać mnie: W jaki sposób jest to możliwe skoro popularność słów kluczowych w Apple Search Ads Advanced jest pokazywana za pomocą “niebieskich kropek”?
Dane te są ukryte, ale możesz je sprawdzić za pomocą inspekcji kodu html. Jeżeli nie masz takich umiejętności możesz wykorzystać do tego np. skryptu od SearchAdsHQ, który po włączeniu pokaże Ci całkiem interesujące dane.
Liczba 10800 na zielono przy słowie kluczowym Merge games to liczba dziennych wyświetleń na dane słowo kluczowe w danym kraju. Im większa popularność danego słowa kluczowego tym większy wolumen w Apple Search Ads Advanced.
App Store Optimization, Apple Search Ads Advanced i platforma do atrybucji (MMP)
Jeżeli jesteś małym studiem gier lub aplikacji prawdopodobnie nie będziesz miał środków na sprawdzanie skuteczności ($$$) Apple Search Ads Advanced dla danego słowa kluczowego i swój research słów kluczowych będziesz robił na podstawie narzędzi ASO. W App Store nie ma niestety możliwości sprawdzenia skuteczności danego organicznego słowa kluczowego pod kątem przychodu (in-appy, subskrypcja), a Twoim wskaźnikiem, który będziesz brał pod uwagę będzie jedynie pozycja danego słowa kluczowego.
Jeżeli jednak masz środki na prowadzenie akwizycji (user acquisition) w Apple Search Ads Advanced i chcesz to połączyć ze strategią App Store Optimization to świetnie.
W połączeniu z platformą do atrybucji jak (Singular, Tenjin, Appsflyer, Adjust) kampanie Apple Search Ads pozwolą Ci sprawdzić jak skuteczne (ROAS, sprzedaż z in-appów itd) jest dane słowo kluczowe i, które słowa kluczowe warto brać pod uwagę przy tworzeniu metadanych. Oczywiście w 2022 roku nie będziesz w stanie widzieć wszystkich instalacji z Apple Search Ads (ze względu między innymi na LAT na iOS) na platformie atrybucyjnej, ale wyniki będziesz mógł estymować np. w Excelu.
Apple Search Ads Advanced to także świetne narzędzie do boostowania pozycji słów kluczowych w App Store, indeksowania danego słowa w wynikach wyszukiwania czy sprawdzania potencjału przychodowego. Jeżeli zaczynasz działania w Apple Search Ads i chcesz sprawdzić ich potencjał sprzedażowy (% konwersji do subskrypcji, in-appy, subskrypcja, sprzedaż w aplikacji mobilnej) to zacznij od słów z wysokim-średnim wolumenem. Warto także żebyś uprościł strukturę kampanii i zaczął od kampanii na dopasowane słowa kluczowe z jednym słowem kluczowym na jedną grupę reklam.
Połączenie Apple Search Ads Advanced z platformą MMP i App Store Optimization daje naprawdę duże możliwości.
Najlepsze sieci reklamowe według AppsFlyer – The AppsFlyer Performance Index: edycja numer 13
5 (4) Jaką wiarygodność mają narzędzia App Store Optimization jeżeli chodzi o wolumen...