Wycena projektu
Promowanie aplikacji mobilnych
5
(1)

GWENT (GWINT) – budowanie bazy użytkowników na Androidzie na etapie wstępnej rejestracji (Pre-Launchu)

Dnia 11 lutego do sklepu Google Play trafiła długo wyczekiwana Androidowa wersja (wersja 2020.02.11) GWINTA. Gra od wczoraj jest umieszczona przez developera w sklepie Google Play w trybie wstępnej rejestracji.

Czym jest wstępna rejestracja w Google Play? Jest to tryb wybrany przez developera, który może przez 90 dni budować listę potencjalnych graczy. Gracz po zapisaniu się na listę w momencie debiutu aplikacji jest informowany push notyfikacją o tym, że gra jest już dostępna do pobrania.

CD Projekt Red poinformował, że oficjalny launch aplikacji zaplanowany jest na 24 marca 2020 roku (od czasu publikacji we wczesnej rejestracji w Google Play developer ma 90 dni na oficjalną publikację). Potwierdzoną datę premiery możecie sami zobaczyć na poniższym filmie.

Użytkownik, który zarejestruje się na karcie GWINTA w trybie Pre-Launchu otrzyma ekskluzywny avatar. Jednym ciekawszych wyróżników trybu wstępnej rejestracji jest możliwość nagradzania użytkowników zapisujących się na wstępną listę.

 

W trakcie Pre-Launchu będziemy monitorować działania akwizycyjne (w szczególności pod kątem działań App Store Optimization) CD Projekt Red ukierunkowane na użytkowników ze Stanów Zjednoczonych. Następnie na blogu przygotujemy analizę działań akwizycyjnych (głównie ruch organiczny)

13.2.2020 – 20.2.2020

Nazwa paczki

Zacznijmy od nazwy paczki gry GWINT w Google Play. Jest to jedna z istotnych kwestii jeżeli chodzi o App Store Optimization i słowa kluczowe. Słowa kluczowe w nazwie pakietu gry mobilnej lub aplikacji mobilnej mają wpływ na wyniki wyszukiwania. Przed wybraniem nazwy warto zrobić research pod kątem wolumenu słów kluczowych w Stanach Zjednoczonych. Nazwa pakietu po wrzuceniu do sklepu nie będzie mogła zostać zmieniona, dlatego research i znalezienie słów kluczowych dla pakietu aplikacji jest tak istotne przed publikacją aplikacji.

Nazwa pakietu GWINT to com.cdprojektred.gwent.

Jak można zauważyć CD Projekt Red nie skorzystał z możliwości umieszczenia dodatkowych słów kluczowych oprócz nazwy firmy i nazwy gry.

Warto byłoby do nazwy pakietu rozważyć i dodać takie słowa jak (ccg card games, card game, card games). Po przeanalizowaniu wolumenu słów kluczowych i pobrań aplikacji konkurencyjnych (aplikacje topowe na słowo kluczowe ccg czy top owe gry CCG, np. Hearthstone, który na frazę GWENT zajmuje 5 pozycję w Stanach w wynikach wyszukiwania) na dane słowo kluczowe warto byłoby użyć następującej nazwy pakietu: com.cdrprojekt.gwent_ccg_card_games

Tytuł: GWENT: The Witcher Card Game

GWINT wykorzystuje obecnie w tytule 28 znaków na 50 możliwych.

Tytuł gry to GWENT: The Witcher Card Game. Na tym etapie wykorzystałbym wszystkie 50 znaków i sprawdził jak słowa kluczowe w tytule będą zachowywać się w rankingach na etapie Wstępnej Rejestracji.

Wstępna słowa, które powinny zostać ozważone w tytule to: ccg, ccg games, fantasy games.

W tytule CD Projekt Red użył słowa kluczowego Witcher, które 21 lutego ma wolumen wyszukiwań 36 (od 0 do 100, im większa liczba tym większa liczba wyszukiwań na dane słowo kluczowe). Ten wolumen wyszukiwań na słowo Witcher na pewno będzie dużo wyższy na kilka dni przed launchem i po launchu gry w Google Play.

Krótki opis: Epic Card Battles

Słowa kluczowe mają drugą, największą siłę po słowach kluczowych w tytule, dlatego istotne jest wykorzystanie 80 znaków z odpowiednią prioretetyzacją na dane słowo kluczowe.

GWINT wykorzystuje jedynie 17 znaków na 80 możliwych. Słowem kluczowym jest tutaj card battle, którego wolumen wyszukiwań to 10 na 100.

Opis:

W opisie wykorzystane jest 1405 znaków na 4000 możliwych. Po przeanalizowaniu prioretetyzacji słów kluczowych nie widzę strategii budowania ASO pod dane słowa kluczowe. Słowa kluczowe z największą siłą to: clever tricks, gwent, witch universe.

Myślę, że po launchu gry opis będzie jeszcze aktualizowany przez Cd Projekt Red.

Dobrym posunięciem ze strony Cd Projekt Red jest lokalizacja screenshotów i opisów na danym rynku. Przykładowo metadane (opis) i screenshoty są w językach pod dany kraj.

 

Linkowanie

Po opublikowaniu informacji o Wstępnej Rejestracji gry GWINT i dacie premiery o grze zaczęły pisać magazyny branżowe związane z technologiami i grami. GWINT dzięki publikacjom zaczął zbierać linki już na etapie pre-launchu. Linki zewnętrzne prowadzące do gry lub aplikacji w Google Play wpływają pozytywnie na widoczność w wynikach wyszukiwania.

8 dni po rozpoczęciu wstępnej rejestracji do gry GWINT w Google Play prowadzi 277 linków zwrotnych i 145 domen, a gra zbudowała sobie URL rating 38.

Najwięcej linków do gry w Google Play prowadzi ze strony Cd Projekt Red playgwent.com i wersji językowych na poszczególnych podstronach.

Do gry w Google Play 21 lutego prowadzi 145 domen.

Jednym z aspektów, które wpływają na pozycje słów kluczowych w wynikach wyszukiwania w Google Play są anchory, wykorzystywane przy linkach prowadzących do aplikacji.

Warto wykorzystywać w tym przypadku słowa kluczowe, które będziemy chcieli widzieć jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Wykorzystanie słów kluczowych przy anchorach musi robione jednak z rozwagą.

GWINT przypadku anchorów wykorzystuje jest “naturalne” linkowany przez serwisy zewnętrzne.

Słowa kluczowe w wynikach wyszukiwania Google Play

21 lutego najpopularniejszymi słowa kluczowymi, które generują wejścia z wyników wyszukiwania są: gwent (wolumen 50 (52)), gwent the witcher card game (40), witcher (36) i witcher card (13). Ruch do strony produktowej generują także słowa kluczowe jak: gwent the witcher, witcher card game, gwent witcher, gwent mobile card game, ale oznaczają się one dużo niższym wolumenem.

Pozycje rankowane na słowo kluczowe GWENT w Stanach Zjednoczonych przyniosłyby obecnie miesięcznie około 5600 pobrań organicznych. Słowo kluczowe Witcher około 2270 pobrań i słowo kluczowe gwent the witcher card game około 2800 pobrań.

Wskaźnikami, które będziemy monitorwać pod kątem wzrostów do launchu i po publikacji gry w Google Play są wolumeny wyszukiwań i pobrań miesięcznych.

W dniu 21.2.2020 GWINT na frazę Gwent notowany jest na 2 pozycji w wynikach Google Play. Wejście na drugą pozycję zajęło GWINTOWI 7 dni. Na słowa kluczowe witcher i gwent the witcher card game GWINT zajmuje odpowiednio 8 i 1 pozycję w wynikach wyszukiwania Google Play.

GWENT zajmuje obecnie (21 luty 2020) 2 pozycję w wynikach wyszukiwania, ale nie będzie miał żadnego problemu żeby w ciągu najbliższych dni-tygodni wejść na pozycję numer 1.

Kampanie FB

Płatne kampanie akwizycyjne z Facebooka prowadzącego do GWINTA prowadzone są obecnie dla GWINTA dla wersji na iOS.

CDN

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

CEO, (User Acquisition Manager & App Store Optimization Manager), ARPU Brothers - agencja marketingu aplikacji i gier mobilnych

Następny post